Wesoła Wdówka - operetka



Trochę zdjęć z wczorajszego wieczoru;P

WESOŁA WDÓWKA



muzyka Franz Lehárlibretto Viktor Leon, Leo Stein
tekst polski Jerzy Jurandot, Józef Słotwiński

 
OBSADA:
  • Baron Mirko Zeta ANDRZEJ ORECHWO / PRZEMYSŁAW REZNER
  • Walentyna, jego żona AGNIESZKA GABRYSIAK / SYLWIA STRUGIŃSKA
  • Hrabia Daniło Daniłowicz SZYMON JĘDRUCH / TOMASZ RAK
  • Hanna Glawari BOGUMIŁA DZIEL-WAWROWSKA / ALEKSANDRA JANISZEWSKA
  • Camille de Rosillon KRZYSZTOF MARCINIAK /ANDRZEJ WIŚNIEWSKI
  • Wicehrabia Victore Cascada BARTOSZ GAJDA / PAWEŁ ERDMAN
  • Raoul de St. Brioche MACIEJ MARKOWSKI/PIOTR PŁUSKA
  • Bogdanowicz  CZESŁAW DRECHSLER
  • Sylwiana, jego żona ALEKSANDRA DRZEWICKA / EMILIA KLIMCZAK
  • Kromow, radca poselstwa PIOTR KOWALCZYK
  • Olga, jego żona ANNA BORZYSZKOWSKA /ANNA DZIONEK
  • Pristicz, zdymisjonowany pułkownik JANUSZ SKONECZNY
  • Praskowia, jego żona JOLANTA GZELLA / HALINA PITRY-PTASZEK
  • Niegus, kancelista poselstwa ANDRZEJ FOGIEL
  • Lolo, Dodo, Jou-Jou, Clo-Clo, Margot, Gryzetki od Maxima DOMINIKA CZARNECKA, ANNA DRECHSLER, KATARZYNA GAŁĄZKA, ELŻBIETA LECHAŃSKA, PARTYCJA LENARCZYK, AGATA OSTROWSKA, EWA PIETRAS, BEATA STANKIEWICZ
  • Obsada baletowa Gryzetek
  • goście, muzycy, służba
  • CHÓR, BALET, ORKIESTRA TEATRU MUZYCZNEGO W ŁODZI
  • dyrygent: LESŁAW SAŁACKI
                                                                                                                                                                                                    
  • Premiera Wesołej wdówki odbyła się w ogrodzie pałacu Izraela Poznańskiego. Naturalną scenografię stworzyła piękna neobarokowa architektura pałacu, która stanowi tło intrygi i komediowych perypetii głównych bohaterów. „W tak pięknych okolicznościach przyrody jak ogród najpiękniejszego łódzkiego pałacu pokazano jedną z najpiękniejszych operetek - Wesołą wdówkę Franza Lehára. I to w bardzo udanej inscenizacji. Nie tylko cieszącej oko i ucho, ale przekonującej, iż uśmiercana już wielokrotnie operetka wciąż jest żywa i wesoła. Zadania podjął się Zbigniew Macias, który nie szukał nowych dróg, a w zamian Wesołą wdówkę odkurzył, podkreślił jej elementy komediowe, zaznaczył najbardziej przebojowe fragmenty. Postawił na muzykę, intrygę i poczucie humoru widowni. Stworzył widowisko przyjazne i mające przede wszystkim dostarczyć kilku godzin rozrywki i przyjemności. Udało się to nader obficie” – napisał Dariusz Pawłowski w dzienniku „Polska – The Times”.
    O wyborze tego tytułu zdecydowała przede wszystkim piękna muzyka, ale nie bez znaczenia jest też ponadczasowość tematów: romanse i salonowe układy są ciągle istotne w życiu elit, a historie osnute wokół wydarzeń w paryskim salonie poselstwa księstwa Pontevedry mają nadal aktualne odniesienia. Jest to przedstawienie wpisujące się w najlepszą tradycję inscenizowania tej formy teatralnej, w którym najistotniejszy jest piękny śpiew i gra aktorska. Uwagę przyciągną z pewnością piękne kostiumy, zaprojektowane w stylu epoki. Zdaniem realizatorów, operetka tak właśnie winna być wystawiana: powstała w określonym czasie historycznym, w odniesieniu do konkretnych zjawisk i wydarzeń, należy więc rozkoszować się jej urokiem. A piękna muzyka, znakomite i dowcipne libretto, a także świetny przekład Jerzego Jurandota i Józefa Słotwińskiego są klasą samą w sobie.  

























0 komentarzy :

Prześlij komentarz